Lisbeth og Peer Neslein har hægtet en Hobby Excellent 560 KMFe efter bilen og sat kursen mod Englands vestligste punkt Lands End.

Peer Neslein fortæller:
Vi har valgt at køre over Fyn og gennem Jylland, selv om vi egentlig havde planlagt ruten anderledes, men en gang imellem trænger man til at køre veje man ikke kører så tit, så her er vi nået ned gennem Jylland og ind i Tyskland, hvor vi passerer den store havn i Hamburg.

Vi kørte hjemmefra kontoret kl. 9.30 og solen går ned mens vores rejse fortsætter mod Bremen.

Efter omkring 700 km er vi nået til Rechlingshausen, hvor vi beslutter at overnatte på rastepladsen, men først skal vi lige ind i restauranten og have en snitzel.

Efter dejlig aftensmad monterer jeg en lås der blokerer døren. Den kommer fra Camperlock.dk som jeg tester den for. Med sådan en monteret kommer der ingen ind i vognen og den tages af på få sekunder, så du altid kan komme ud.

Efter en god nats søvn i en seng der er over 150 cm bred, tjekker jeg lige olie på bilen før vi kører videre. Klokken er 8.45.

Undervejs kan man bruge tid på at studere de mange hurtige biler som passerer en

Så er vi kommet ind i Holland med kurs mod Antwerpen.

Senere kører vi ind i Belgien og Flanderen som mange kender fra cykelløb i TV.

Der er sket en stor ulykke med en bus som vist har været væltet ned af en skrænt. Flere TV-stationer filmer. Vi kommer dog hurtigt forbi.

I morges var temperaturen 6 grader og hver gang den stiger, tager vi et billede. Om eftermiddagen har vi nået 25 graders varme og det er en længe savnet varme hvilket vi har kunnet se på træer og buske langs motorveje, som ikke har haft mange kopper eller noget grønt skær over sig.

Efter omkring 500 km er vi nået frem til Chateau Gandspette ca. 30 km fra Calais, hvor vi skal med toget i morgen. Mens jeg stiller vognen op fotograferer Lisbeth de første anemoner som vi har set.

Der er også mange dejlige grønne knopper som har travlt i det varme vejr, som har været flere uger forsinket i det meste af Europa.

Vi holder på campingpladsen, som vi iøvrigt også skal bo på i forbindelse med vores Ekspedition D-dag i juni måned. Få km fra pladsen ligger nemlig en speciel bunker vi skal opleve næste gang vi kommer.

Følg med i morgen, hvor vi gerne skulle have vores vogntog ombord på en tog som kan køre os under kanalen til England.